Graviditet

Graviditeten;

Vilka var dina favoritkläder? leggins och mjukisbyxor.
Vad var din/dina favoriträtter? allt haha 
Vad var din/dina favoritdryck? Is, va helt galen i is.
Vad tyckte du inte om? Hmm inget spec
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Vad var du mest sugen på? Godis, Is
Hade du halsbränna?  Jaa
Hade du foglossning? Japp
Hade du sammandragningar? Jaa
Mådde du illa? Ja i början och sen på slutet.
Vilken sovställning var bäst? Ingen haha, men låg mest på sidan med kudde under magen.
När var din BF-dag? 15 Juni 2009
Gick du över tiden?Ja, 6 jävla dagar.
Hur mycket gick du upp i vikt? 28 kilo
Hade du mycket vätska i kroppen? Inte så mycket.
Hur var ditt psyke? Känslig och arg haha
Gnällde/klagade du? japp en del
Vad trodde du det var för kön? Kille
Visste du vad det var för kön? Nej
Hur låg ditt SF-mått? Lite över
Var du rädd för något? Nej, bara om det skulle bli en långdragen förlossning igen. 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hyffsat enkel och inte så många timmar som första (18tim)
Hur ser du på graviditeten idag? Att jag hade grymt ont inder graviditeten och mådde illa.

Förlossningen;


När började din förlossning? på natten den 21 juni kl 2,30
Hur började den? Med värkar
När åkte du/ni in till förlossningen? Efter 1½ tim
Varför? för att jag typ hade krystvärkar.
Vem/vilka åkte du in med? Jimmy
Fick du/ni åka hem igen? Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Östra
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 10 cm.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Haha inte så mycket. hon va ute efter 11 min. Dom fick slänga in mig på ett rum och ta av mig byxorna och då såg man huvudet.Sen gick inte livmorden ihop så dom fick ge mig en spruta och den va värre än hela förlossningen,Så förlorade för mycket blod.
Vilken/vilka var med under förlossningen? Jimmy och 2 st bm.
Tog du nåt smärtstillande? Hann inte
Grät du?

Vad tyckte du var jobbigast? Att få sprutan pga livmorden och sen att det gick så fort.
Var du rädd för något? Nää
Hur lång tid tog det? 11 min på förlossningen sammanlagt nästan 2 tim.
Hur ser du på förlossningen idag? Hade velat att det tog längre tid och att livmorden gick ihop.

Barnet;


Vad blev det för kön? Tjej
Hur mycket vägde barnet? 4075g
Hur lång var barnet? 51 cm
Vad var huvudomfången? vet inte
Hur mådde barnet? Jättebra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0