Uppe tidigare än tuppen


Ja usch. Jag känner mig som ett utskitet päron. Orkar fasen inte mer snart. È uppe 2-4 gånger per natt sen vaknar Thilda 5,15 ALLTID och antingen somnar hon om lr inte men sen kommer Theo in kl 5,45. Tur att man får sova 1½ timme i sträck i bland. Ska det hålla på såhär i några månader till så flyra jag stället. Jag kan gå upp kl 6 på morgonen om jag får sova en hel natt. Känner mig som jag vet inte vad. Ser ut som jag har världens påsar under ögonen é 80 plus lr något. Fattar inte varför barn ska vakna såå fruktansvärt tidigt? Jag skulle behöva semester hehe. En lr två nätter på hotell och bara SOVA. Ja nu har jag nog klagat färdigt. Får trösta mig med att det é jätte fint väder ute idag.

Igår hände inte så mycket. Blir så konstig när vi inte handlade mat efter Jimmys jobb som vi brukar. Fredagen kändes lång. Pappa va nere en sväng och lämnade Beianeisås (stavas?). Vi grillade kyckling och gjorde klyftpotatis. Beianesåsen misslyckade vi med vet inte vad som hände va jätte lös bara. Så den slängde jimmy ut. Jag blev verkligen skit arg vet inte varför, trött och hungrig?! Men när man verkligen e sugen på något och inte får det så kan man bli skit sur.
Sen va inte jag glad lr pratglad på hela kvällen. När vi väll skulle lägga oss så vakna Thilda och é jätte pigg. Så det va bara att ta på mig och gå ner och sätta mig och kolla tv igen. Ja som sagt man får då aldrig sova.

Idag ska det la bli backaplan och Ikea tror ja iallafall. Man vet aldrig med min gubbe. Hade varit skönt att åka själv. Ikväll kommer Melissa och Jerry förbi med. Ska baka något har jag lovat så blir upp och handla. Sen ska vi käka något men frågan é ju vad??

Till något roligare då. Igår skrattade Thilda på rikitgt för första gången, helt underbart. Det gör att man verkligen orkar. Sen har hon börjat ta i saker i babysittern. Vet dock inte om det é meningen tycker det é lite tidigt.
Det konstiga med henne nu é att hon inte vill äta upp maten längre :S. Theo é såå duktig så. han har börjat äta bra nu "peppar peppar".
Något som gör mig irreterad på han é när han ska ha något, tex äpple så blir han grinig och bara gnäller hela tiden. Då har jag verkligen inte lust att ge han något. Blir grinig och gnisslig för minsta lilla.



Thilda




Theo envisades med att ha Thildas byxor på sig




Mammas groda =)






Mina morgonpigga älsklingar














Kommentarer
Postat av: Melissa

Thilda blir mer och mer lik sin mamma haha

2009-09-12 @ 10:16:58
URL: http://melissabelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0